THE FUNDRAISING INSTITUTE

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Philanthropy in Europe wurde im Mai 2000 als Abonnement-Magazin, das alle zwei Monate erscheint, gegründet. Es bietet eine internationale Perspektive zu Stiftungs-, Unternehmens- und Privatspender-Fundraising.

UK Fundraising

On Philanthropy
A Global Resource for Non-Profit Professionals.

www.nonprofit.de und PRO Fundraising beinhalten Fachbeiträge, Erfolgsbeispiele, Schritt-für-Schritt-Anleitungen, Muster und Checklisten.

Philanthropy Journal

Charity Channel

The Chronicle of Philanthropy. The Newspaper of the Nonprofit World.

Grassroots Fundraising Journal

The Non Profit Times

The New York Times: Giving

Fundraising-Blog auf F&S Fundraising & Sozialmarketing!


CSR Magazine, vierteljährliche Zeitschrift von CSR Europe.

Ethical Corporation Magazine

Ethical performance. The independent newsletter for socially responsible business


Dies sind großteils Nachrichten-Links. Sie veralten leicht.
Aktuelle Nachrichten laufend hier!

Online advertising overtakes newspaper advertising.
UK Fundraising (31.3.2007)

Charity marketing and the power of the post.
UK Fundraising (1.3.2007)

"Wikipedia steht definitiv nicht vor dem Aus".
Seit Wochen kursieren Gerüchte um finanzielle Probleme bei der Wikipedia. Jetzt dementiert die deutsche Wikimedia-Spitze alles, spricht über ihre notorische Geldnot und enthüllt, wie viel das Projekt kostet.
Spiegel Online (20.2.2007)

Das Geschäft mit dem Guten.
Spendengalas, Promi-Partys, Fernsehshows – überall wird Geld gesammelt. Nicht immer ist Selbstlosigkeit der Antrieb.
Die Zeit (20.12.2006)

Charities 'missing the point' to get stories in the media.
UK Fundraising (8.11.2006)

Charity PR 'must buy-in to fundraising'.
Fundraising is way down the list of priorities for most charity PR departments, and we need to get our PR people to ‘buy-in’ to fundraising to raise the profile and attract more media coverage.
UK Fundraising (8.11.2006)

Ngo urges Linda Evangelista to step down as face of De Beers and Harrods not to open De Beers concession.
Diamond Intelligence Briefs (26.9.2006)

Communications: What's in a charity's name and logo?
When a charity takes the decision to rebrand, there are usually a few dissenters among its supporters. But in the case of Myeloma UK - formerly the International Myeloma Foundation UK - it was the beneficiaries who prompted the move.
ThirdSector (6.9.2006)

Wikimedia Deutschland schwimmt im Geld.
Wikimedia Deutschland, der hiesige Ableger der für die Online-Enzyklopädie Wikipedia verantwortlichen Wikimedia Foundation, hat ein Luxus-Problem. Der gemeinnützige Verein hat nämlich sehr viel Geld, den vielen Spendern sei Dank. Mit weiteren Spendenaufrufen ist deshalb vorerst nicht zu rechnen.
Süddeutsche Zeitung (31.8.2006)

Nicole Kidman: Medien spenden nicht für Hochzeitsfoto.
Sechs oder acht Spenden sind eingegangen. Der Durchschnittsbetrag lag bei etwa 420 Euro.
Chart-King (5.7.2006)

Jolie-Pitt baby photos to help charity.
Daily India (6.6.2006)

Celebrities make giving part of the job.
Stars aren’t afraid to lend their names and open their wallets.
MSNBC (5.5.2006)

In eigener Sache - Linkszeitung nimmt neuen Anlauf.
LinksZeitung (9.4.2006)

Leser spenden bisher mehr als 52.000 Euro.
Polizei prüft, ob die nach dem Mord an Uwe Lieschied Festgenommenen weitere Straftaten begingen.
Berliner Morgenpost (30.3.2006)

Caught in a Weisz-like grip.
Don’t blame charities who exploit celebrity, blame the image-hungry US media
Post (16.3.2006)

Six charities shortlisted for pro bono PR support.
UK Fundraising (18.1.2006)

Little love lost between media and charities?
Charities think journalists are high-handed, rude, unreliable and untrustworthy. Journalists think charities are uncooperative, slow, mistrustful and not proactive.
AlertNet (15.11.2005)

Finding Justice In Charity by Bill Moyers.
Bill Moyers is a broadcast journalist and former host the PBS program "NOW With Bill Moyers."This piece is adapted from a speech Moyers presented to a wealth and giving forum on Oct. 24, 2005. Moyers also serves as president of the Schumann Center for Media and Democracy. TomPaine.com via CommonDreams.org (25.10.2005)

Fundraising & TV.
Amid all the coverage of the Tsunami and its consequences, viewers around the world have been moved by the images of devastation, loss and displacement. Many thousands have been sufficiently moved to subsequently make phone or postal donations, or simply put money in the collecting box at the shopping mall.
TechnologyReview.com (24.1.2005)

Major New TV Project to Boost Charities.
The Community Channel has today launched the UK’s first interactive television donation service which provides charities with the opportunity to appeal for funding 24-hours-a-day.
The Scotsman (1.9.2004)

CharityChannel charging.
After offering free online content for 11 years, CharityChannel has begun charging its more than 100,000 readers.
Philanthropy Journal (15.12.2003)

Wo Sie spenden können.
Die "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung" und die "Frankfurter Allgemeine / Rhein-Main-Zeitung" bitten um Spenden, die dem Frankfurter Kinderschutzbund und dem Verein Suchthilfe Fleckenbühl in Frankfurt zugute kommen.
Frankfurter Allgemeine (19.11.2003)

Wettlauf um kostenfreie Anzeigen und Spots.
Wohltätigkeit hat es in Medien schwerer.
Handelsblatt (10.7.2003)

Tabloid rage helped asylum charity.
Guardian Unlimited (4.7.2003)

TV-Moderatoren starten Spenden-Aufruf für Kriegsopfer im Irak.
Die Welt (17.4.2003)FUNDiert  ist die Informations-Zeitschrift der GFS Fundraising & Marketing GmbH mit aktuellen Neuigkeiten und Hintergrundwissen zu den verschiedensten Themen aus der Welt des Fundraising und Social Marketing.

Schmidt happens.
Exposure in entertainment media increasing for charities, advocates.
The Non Profit Times (15.3.2003)

Siegeszug der Online-Journale.
Täglich aktualisierte Internettagebücher - so genannte Weblogs - werden zum Massenphänomen. In seltenen Fällen generieren sie auch Spenden.
Financial Times (12.3.2003)

Der Weg ins Spenderherz.
Jörg Ruminak ist der neue Chef der ORF-Aktion "Licht ins Dunkel".Kurier (5.3.2003)

Barbara Ellen: For many celebrities, charity work is all about good causes - and great publicity.
Guardian Unlimited (24.11.2002)