= Schwerpunkt
Philanthropy in Europe
wurde im Mai 2000 als Abonnement-Magazin, das alle zwei Monate
erscheint, gegründet. Es bietet eine internationale Perspektive zu
Stiftungs-, Unternehmens- und Privatspender-Fundraising.
UK Fundraising
On Philanthropy
A Global Resource for Non-Profit Professionals.
www.nonprofit.de und PRO
Fundraising beinhalten Fachbeiträge, Erfolgsbeispiele,
Schritt-für-Schritt-Anleitungen, Muster und Checklisten.
Philanthropy Journal
Charity Channel
The Chronicle of Philanthropy. The Newspaper of the Nonprofit World.
Grassroots Fundraising Journal
The Non Profit Times
The New York Times: Giving
Fundraising-Blog auf
F&S Fundraising & Sozialmarketing!
CSR Magazine, vierteljährliche Zeitschrift von CSR Europe.
Ethical Corporation Magazine
Ethical performance. The independent newsletter for socially responsible business
Dies sind großteils Nachrichten-Links. Sie veralten leicht.
Aktuelle Nachrichten laufend hier!
Online advertising overtakes newspaper advertising.
UK Fundraising (31.3.2007)
Charity marketing and the power of the post.
UK Fundraising (1.3.2007)
"Wikipedia steht definitiv nicht vor dem Aus".
Seit Wochen kursieren Gerüchte um finanzielle Probleme bei der Wikipedia.
Jetzt dementiert die deutsche Wikimedia-Spitze alles, spricht über ihre
notorische Geldnot und enthüllt, wie viel das Projekt kostet.
Spiegel Online (20.2.2007)
Das Geschäft mit dem Guten.
Spendengalas, Promi-Partys, Fernsehshows – überall wird Geld gesammelt. Nicht
immer ist Selbstlosigkeit der Antrieb.
Die Zeit (20.12.2006)
Charities 'missing the point' to get stories in the
media.
UK Fundraising (8.11.2006)
Charity PR 'must buy-in to fundraising'.
Fundraising is way down the list of priorities for most charity PR
departments, and we need to get our PR people to ‘buy-in’ to fundraising to
raise the profile and attract more media coverage.
UK Fundraising (8.11.2006)
Ngo urges Linda Evangelista to step down as face of De
Beers and Harrods not to open De Beers concession.
Diamond Intelligence Briefs (26.9.2006)
Communications: What's in a charity's name and logo?
When a charity takes the decision to rebrand, there are usually a few
dissenters among its supporters. But in the case of Myeloma UK - formerly the
International Myeloma Foundation UK - it was the beneficiaries who prompted
the move.
ThirdSector (6.9.2006)
Wikimedia Deutschland schwimmt im Geld.
Wikimedia Deutschland, der hiesige Ableger der für die Online-Enzyklopädie
Wikipedia verantwortlichen Wikimedia Foundation, hat ein Luxus-Problem. Der
gemeinnützige Verein hat nämlich sehr viel Geld, den vielen Spendern sei Dank.
Mit weiteren Spendenaufrufen ist deshalb vorerst nicht zu rechnen.
Süddeutsche Zeitung (31.8.2006)
Nicole Kidman: Medien spenden nicht für Hochzeitsfoto.
Sechs oder acht Spenden sind eingegangen. Der Durchschnittsbetrag lag bei etwa
420 Euro.
Chart-King (5.7.2006)
Jolie-Pitt baby photos to help charity.
Daily India (6.6.2006)
Celebrities make giving part of the job.
Stars aren’t afraid to lend their names and open their wallets.
MSNBC (5.5.2006)
In eigener Sache - Linkszeitung nimmt neuen Anlauf.
LinksZeitung (9.4.2006)
Leser spenden bisher mehr als 52.000 Euro.
Polizei prüft, ob die nach dem Mord an Uwe Lieschied Festgenommenen weitere
Straftaten begingen.
Berliner Morgenpost (30.3.2006)
Caught in a Weisz-like grip.
Don’t blame charities who exploit celebrity, blame the image-hungry US media
Post (16.3.2006)
Six charities shortlisted for pro bono PR support.
UK Fundraising (18.1.2006)
Little love lost between media and charities?
Charities think journalists are high-handed, rude, unreliable and
untrustworthy. Journalists think charities are uncooperative, slow,
mistrustful and not proactive.
AlertNet (15.11.2005)
Finding Justice In Charity by Bill Moyers.
Bill Moyers is a broadcast journalist and former host the PBS program "NOW
With Bill Moyers."This piece is adapted from a speech Moyers presented to a
wealth and giving forum on Oct. 24, 2005. Moyers also serves as president of
the Schumann Center for Media and Democracy. TomPaine.com via
CommonDreams.org (25.10.2005)
Fundraising & TV.
Amid all the coverage of the Tsunami and its consequences, viewers around the
world have been moved by the images of devastation, loss and displacement.
Many thousands have been sufficiently moved to subsequently make phone or
postal donations, or simply put money in the collecting box at the shopping
mall.
TechnologyReview.com (24.1.2005)
Major New TV Project to Boost Charities.
The Community Channel has today launched the UK’s first
interactive television donation service which provides charities with
the opportunity to appeal for funding 24-hours-a-day.
The Scotsman (1.9.2004)
CharityChannel charging.
After offering free online content for 11 years, CharityChannel has begun charging its more than 100,000 readers.
Philanthropy Journal (15.12.2003)
Wo Sie spenden können.
Die "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung" und die "Frankfurter
Allgemeine / Rhein-Main-Zeitung" bitten um Spenden, die dem Frankfurter
Kinderschutzbund und dem Verein Suchthilfe Fleckenbühl in
Frankfurt zugute kommen.
Frankfurter Allgemeine (19.11.2003)
Wettlauf um kostenfreie Anzeigen und Spots.
Wohltätigkeit hat es in Medien schwerer.
Handelsblatt (10.7.2003)
Tabloid rage helped asylum charity.
Guardian Unlimited (4.7.2003)
TV-Moderatoren starten Spenden-Aufruf für Kriegsopfer im Irak.
Die Welt (17.4.2003)FUNDiert ist die Informations-Zeitschrift der
GFS Fundraising & Marketing GmbH mit aktuellen Neuigkeiten und
Hintergrundwissen zu den verschiedensten Themen aus der Welt des
Fundraising und Social Marketing.
Schmidt happens.
Exposure in entertainment media increasing for charities, advocates.
The Non Profit Times (15.3.2003)
Siegeszug der Online-Journale.
Täglich aktualisierte Internettagebücher -
so genannte Weblogs - werden zum Massenphänomen. In seltenen
Fällen generieren sie auch Spenden.
Financial Times (12.3.2003)
Der Weg ins Spenderherz.
Jörg Ruminak ist der neue Chef der ORF-Aktion "Licht ins Dunkel".Kurier (5.3.2003)
Barbara Ellen: For many celebrities, charity work is all about good causes - and great
publicity.
Guardian Unlimited (24.11.2002)
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